خب،امروز همان هفت نوامبری است که گزارشگران بدون مرز دعوت کرده به تظاهرات اینترنتی بر علیه سانسور.کار سختی نیست البته شرکت کردن در این تظاهرات.مبارزه با سانسور اما به شدت سخت است.دلیلش هم بر می گردد به این که سانسور همیشه از سوی قدرت اعمال می شود،متشکل است و می داند که می خواهد چه چیزی را از میان بر دارد.سانسور چی در اینترنت،در کتاب،و مطبوعات و هر جای دیگر تنها به یک چیز فکر می کند؛حذف.حذف هر چیزی که به اربابش حضرت قدرت خدشه ای وارد کند.سانسور شرم آور ترین اختراعی است که تا امروز به نام تاریک ترین حاکمان به ثبت رسیده.اختراعی که تنها تولیدش حذف است؛حذف پرنده و آسمان و پرواز.حذف کلمه که دوست ترین جفت انسان است از ازل.حذف تصویر و تصور که اگر نبودند،ما و عموزاده هامان هنوز از درخت ها بالا می رفتیم،و حضرات نیز در علفزارها می چریدند.حذف صدا،خیال،اندیشه،بیان.سانسور حذف عشق و انسان است،تا در غیابشان سیاهی شایسته ترین جامه برتن تاریخ باشد،و عدالت تاریک ترین مفهوم.
گزارشگران بدون مرز:ما همگان را فرا مي خوانيم که از روز ٧ نوامبر (١٦ آبان) ساعت ١١ تا چهارشنبه ٨ نوامبر (١٧ آبان) با پيوستن به ما بر روی سايت
گزارشگران بدون مرز عليه سانسور مبارزه کنند.
هم اکنون در سراسر جهان ٦٠ وب نگار معترض فقط برای آنکه بر روی اينترنت عقيده خود را بيان کرده اند، در زندان بسر مي برند . آنچه که در بسياری از کشورهای جهان امری آسان و آزاد محسوب مي شود در ١٣ کشور جهان ممنوع است. در چين در مصر و در تونس ابراز عقيده در وبلاگ و يا بر روی سايت مي تواند به زنداني شدن منجر گردد. برای نپذيرفتن سانسور و حساس کردن افکار عمومي گزارشگران بدون مرز برای اولين بار دعوت به تظاهراتي بزرگ بر روِی اينترنت مي کند :
٢٤ ساعت عليه سانسور بر روی اينترنت
ما و همگان، کاربران، وبلاگ نويسان، روزنامه نگاران، دانشجويان و... را دعوت مي کنيم با يک کليک ساده سانسور را محکوم کنند.
چگونه در اين تظاهرات بزرگ شرکت کنيم :
از روز سه شنبه ٧ نوامبر (١٦ آبان) ساعت ١١ تا چهارشنبه ٨ نوامبر (١٧ آبان) همان ساعت، سايت گزارشگران بدون مرز به اين امر اختصاص مي يابد.
تظاهرات اينترنتي : با اتصال به
سايت گزارشگران بدون مرز ١٣ دشمن اينترنت در جهان را شناسايي کنيد و بر روی نقشه ای (فلش) کليک کنيد تا نقاط سياه شبکه وب را از سانسور پاک کنيد. هر کليک شکل ديگری از نقشه ی جهان را عرضه خواهد کرد. هدف اين است که شبکه اينترنت در ٢٤ ساعت به کشورهایي که آنراسانسور مي کنند راه يابد. همه ی آرا شمارش مي شوند و به گزارشگران بدون مرز اجازه مي دهد با تواني بيشتر اقدامات کشورهايي که فضای آزاد وب را سانسور مي کنند، افشا کند.


2Comment
[Anonymous Anonymous] [9:39 PM]
از ماست که برماست!
از روزی که حکومت ایران دست به سانسور قطر قطره زد مدام فریاد زدیم که اجازه ندهید این پیده به یک امر طبیعی تبدیل شود، متاسفانه و باز هم متاسفانه امت همیشه در صحنه بجای درک شرایط پشت گوش انداختند و شد آنچه که نباید می‌شد.
سنگر سنگر عقب نشستیم و حالا دیگر تقریبا همه نیروهای فعال و کوشا منفعل شده اند و استبداد سیاه پنجه‌های اختپوسی‌اش را در جان آزادی فرو کرده.
حالا برای بازپس گرفتن سنگرهای از دست داده ده برابر بلکه بیشتر هزینه بپردازیم.
با این حال هیچوقت دیر نیست البته اگر بخواهیم و وجدان خوابیده را بیدار کنیم
[Anonymous Anonymous] [9:22 AM]
شهرام جان آدرس "رمان نامه" کتاب ارزشمند همشهری و نویسنده توانایمان قاسم کشکولی را برایت می نویسمما که خواندیم و حال کردیم...
Post a Comment
<< صفحه‌ی اصلی
 
Copyright © اکنون .All rights reserved
Save This