ستار هدایت خواه(البته منظور صادق هدایت نیست،به معنای خواهنده هدایت که در معنای خودمونی می شود متقاضی وزارت ارشاد)،حتما وقتی ببیند که اسمش هی تکرار می شود خوشحال خواهد شد.این برادر!عضو كميسيون فرهنگي مجلس‌‏هفتم است و رییس کمیته هنری،سینمایی تحقیق و تفحص از وزارت فرهنگ و ارشاد دوره خاتمی بوده.این نطق پیش از دستور ستار هدایت خواه است درباره سینمای هشت ده سال گذشته.هم خبرگزرای ایسنا نقلش کرده و هم ایلنا.من هم این جا نقل می کنم جهت اطلاع تاریخ!با ذکر یک فاتحه برای درگذشتگان مصطفا میرسلیم که ما قبل تر فکر می کردیم،تاریکترین دوره سینما و ادبیات و تئاتر و مطبوعات به اسم او ثبت شده ولی از قرار معلوم فکر ما سخت اشتباه بوده.این شما و این نگاه دکتر ستار هدایتخواه به قول امروزی ها راهیافته دنا و بوئر احمد به مجلس؛

مشت نمونه خروار!
ستار هدايت‌‏خواه نماينده اصولگراي بويراحمد در مجلس‌‏هفتم ، در نطق پيش از دستور خود گفت: طبق وعده‌‏اي كه در نطق هفته قبل دادم ، اشاره‌‏اي كوتاه و گذرا دارم به پاره‌‏اي از مصاديق انحراف و ابتذال در آثار سينمايي سال هاي اخير از باب مشتي نمونه خروار؛
1. ترويج عقايد فمنيستي
در تعداد زيادي از توليدات سينمايي سال هاي اخير ،با نمايش ظلم و خشونت مردان نسبت به زنان حتي در قشر تحصيل‌‏كرده و القاي اين مطلب كه ريشه اين ظلم و ستم‌‏ها در فرهنگ و مذهب است ، تشويق به اعتراض مخالفت و مقابله زنان با خشونت‌‏هاي مردان و زيرپا نهادن فرهنگ و سنت مي‌‏شود ، به عنوان مثال در فيلمي ، شوهر زنان تحصيل‌‏كرده و دانشگاهي كه ظاهري مذهبي دارد (محاسن، يقه بسته و عضو يك نهاد انقلابي) علاوه بر ايجاد محدوديت براي زنش به راحتي براي او پاپوش درست مي‌‏كند ، دروغ مي‌‏گويد ، خشن و غير منطقي و كم سواد و بيمار رواني است و در سخنانش مكررا از واژه" شرعا" استفاده مي‌‏كند.
2. تخريب چهره متدنين بسيجيان و افراد انقلابي
در بسياري از فيلم‌‏ها افراد متدين و مذهبي را آدم هاي رياكار،دنيا طلب،زنباره ، طمع‌‏كار و خشن ترسيم و بسيجيان را انسان هايي كم خرد ، بي‌‏منطق ، هرج و مرج طلب و زورگو معرفي مي‌‏كنند كه غايت آروزهايشان درگيري با جوانان به اصطلاح سوسول است.
به عنوان مثال در فيلمي ، فردي را با سابقه حضور در جبهه تصوير مي‌‏كند كه به همسرش خيانت مي‌‏كند ، معشوقه باز و دروغگوست. در فيلمي ديگر فردي كه هر روز به مسجد مي‌‏رود و مردم بر متدين بودن او مطمئن هستند ، دختري را كه براي گرفتن رضايت نزد او آمده است ، كتك مي‌‏زند و از منزل بيرون مي‌‏كند.
3. ترويج رفتارهاي ضد ارزشي و ضد اخلاقي اعم از ابتذال كلامي ، ابتذال تصويري ، بي‌‏حجابي ، شراب‌‏خواري ، فاحشه‌‏گري ، حريم‌‏شكني و...
ده ها فيلم از فيلم‌‏هاي توليدي سال هاي اخير را مي‌‏توان نام برد كه به نوعي به ترويج مضامين مذكور پرداخته‌‏اند.
به كار بردن واژه‌‏هاي ركيك در تعداد زيادي از فيلم‌‏ها كه اين تريبون مقدس‌‏تر از آن است كه حتي ملايم‌‏ترين آن ها را تكرار كنم.
استفاده از پوشش و آرايش‌‏هاي نامناسب در اغلب فيلم‌‏ها مشهود است كه سبب نهادينه‌‏شدن و عادي‌‏سازي اين گونه پوشش و آرايش در جامعه گشته است.
نمايش آلات قمار و نيز صحنه‌‏هاي شراب‌‏خواري در پاره‌‏اي فيلم‌‏ها از ديگر مصاديق سدشكني به شمار مي‌‏آيد.
4. ترويج عشق‌‏هاي شهواني و نگاه‌‏هاي آلوده در روابط و دوستي‌‏هاي خلاف شرع زن و مرد نامحرم.بيش از 80 درصدفيلم‌‏هاي توليدي به ترويج عشق‌‏هاي نشات گرفته از نگاه‌‏هاي آلوده و هوس‌‏پرورانه‌‏اي پرداخته‌‏اند.
عشق‌‏هاي مثلثي: مادر و دختري در عشق با خواستگاري دختر رقابت مي‌‏كنند و نهايتا مادر 42 ساله ، خواستگار 20 ساله دختر خود را تصاحب مي‌‏كند. در فيلمي ديگر خواستگار و عاشق اسبق مادر ، عاشق دختر مي‌‏شود. عشق زنان شوهردار به مردان بيگانه و عشق مردان همسردار به زنان ديگر ، عشق چند مرد به يك زن و يا بالعكس و...
5. تخريب چهره نظام انقلاب اسلام
قريب به 50 درصد فيلم‌‏هاي جشنواره‌‏هاي سال‌‏هاي اخير ، جمهوري اسلامي را به صورت مستقيم و يا غيرمستقيم تيره و تار نشان داده‌‏اند.
در فيلمي ، وضعيت اقتصادي و اجتماعي جامعه ايران تيره و تار به تصوير كشيده شده است. فقر، بدبختي ، گريه ، بي كاري و دو رويي موج مي‌‏زند و فقرا در اين بين به هر كاري- حتي سرقت كيف پول در مراسم تشييع جنازه- دست مي‌‏زنند.
در فيلم ديگري دختري كه نامشروع باردار شده است ، قصد دارد غيرقانوني از مرز خارج شود ؛ اما همچون ديگر جوانان دختر و پسر در پشت سيم‌‏هاي خاردار لب مرز يخ زده و مي‌‏ميرد.
در فيلمي ديگر ، امنيت روحي ، رواني براي خانواده به خصوص زنان وجود ندارد ، زيرا مرد علي رغم وفاداري زن به او خيانت مي‌‏كند ، بلكه در سطح جامعه نيز امنيت ديده نمي‌‏شود. در فيلمي ديگر در جامعه ديني غيبت ، تهمت ، دروغ ، ريا و ... بيداد مي‌‏كند.
خلاصه اين‌‏كه اگر كسي بخواهد در آيينه فيلم‌‏هاي سينمايي چهره جمهوري اسلامي را ببيند و بشناسد ، جامعه‌‏اي مملو از فقر ، بدبختي ، بي كاري ، رياكاري ، ناامني ، تهمت و دروغ و ريا ، ظلم بر زنان و جوانان و هنرمندان و به تعبير بعضي از هنرپيشه‌‏هاي يكي از فيلم‌‏ها" خراب شده اي" ترسيم مي‌‏شود.
6.نفي ارزش‌‏هاي دفاع مقدس و شهدا
در پاره‌‏اي از فيلم‌‏هايي كه حتي به نام فيلم دفاع مقدس ساخته شده است،دفاع مقدس ملت ايران در برابر تهاجم عرصه استكبار را بدون كوچك‌‏ترين اشاره‌‏اي به عوامل آن ، جنگ تلقي نموده و نسل مدافع را جنگ‌‏طلب و فاقد منطق براي جنگيدن معرفي نموده است.
در فيلمي ، رزمنده‌‏‌‏اي در اثر عذاب وجدان به خاطر كشتن سرباز عراقي خودكشي مي‌‏كند و خطاب به اجساد شهدا مي‌‏گويد: اين بدبخت‌‏ها هم كه اين جا گنديده‌‏اند؟!
.......
سایر افاضات برادر ارزشی ستار هدایت خواه رییس کمیته هنری و سینمایی کمیسیون فرهنگی مجلس:


7Comment
[Anonymous Anonymous] [2:25 PM]
inja dar Yasuj migooiand ke hedaiat khah gofteh Boz haivan fasedi ast choon oonjash paidast. az in mojoode ajib ke az daste mardom dar raft va raft majles teajob nakonid. bashe ta dafeh digeh bebinim bazam rai miareh?
[Anonymous Anonymous] [5:15 PM]
سلام.
من از بهشت باهات تماس مي گيرم. با اين مجلس نشين هم موافقم آخه توي بهشت که اين مسائل را نداريم! اينها همه اش توي جهندم و دارالکفر است. الان نصفه شبه توي خيابون اگه قدم بزني کدوم از اينها را مي بيني؟ فقير مي بيني؟ جامعه غير ديني مي بيني؟ اگه مي بيني پس ايراد از چشماته که مي بينه و عقلت که کار مي کنه. مال ما که هيچکدام کار نمي کنه هيچکدام را نمي بينه. راستي بعضي لينکهاي اين مطلبت دچار ينفجر است. فکر کنم اگه اولش http بزني درست بشه.
[Anonymous Anonymous] [3:31 AM]
jigar shoma shoghle sharifetoon chiye??daroogheye mamletaki,to ro sanane.hala hame moshkelate mamlekat hal shode,faghat bihejabi banovan moonde !!!
[Anonymous Anonymous] [4:33 AM]
به نام خدا آقای رفیع زاده نمی دانم منظورتان از این مطالب چیست یعنی بنحوی می خواهید اظهارات این نماینده را مورد تمسخر قرار دهید یعنی می خواهید بگویید سینمای ایران مبتذل نیست اما اقای رفیع زاده این نماینده بنده خدا تنها ذره ای از دریای ابتذالات سینمای ایران را گفته چند نفراز هنرپیشه ها را نام ببرم که فساد اخلاقی علنی دارند چند نفر را نام ببرم که فساد اخلاقی غیر علنی دارند زهرا امیر ابراهیمی نمونه پاک این هنرپیشه هاست از رامبد جوان گرفته تا رخشان بنی اعتماد از مهران مدیری از بهنوش بختیاری از نیکی کریمی از افسانه بایگان از سوسن تسلیمی و صدهها هنرپیشه فاسد و منحرف و در کنار آنها نویسنده ها کارگردانان و تهیه کننده های فاسدتر از آنها که با سناریوهای مزخرف خود جوانان این سرزمین را به ناکجاآباد هدایت می کنندو ووو
[Anonymous Anonymous] [12:43 AM]
پانزده درصد از مردم جهان مسلمان هستند و بهشت هم فقط مال اونهاست چون حجاب دارند، بقیه ادیان جاشون تو جهنم ...واقعا جای تاسف است برای این طرز فکر...زندگی خصوصی هنرمندان به خودشون مربوطه و بهتره جوانانمون را طوری تربیت کنیم تا الگو های بهتری انتخاب کنند..ما خودمون چه جور مردمانی هستیم ؟ ؟ ..مشکل مردم ایران موی سر خانم ها نیست ، فرهنگ و باور غلطی است که ما خودمون بوجود آوردیم، بهتره به دختر ها و پسرهامون انسانیت تعلیم بدهیم که اگر انسانیت یاد بگیرند می فهمند که الگوی انسانی نمونه برای خودشون پیدا کنند .
[Anonymous Anonymous] [4:32 AM]
به نطر من تا جیب سازندگان سینمایی ایرانی با بد حجابی بازیگران خانم سینما براحتی پر می شود و تا غیرت بینندگان عزیز این محصولات به جوش نیاید وضع همین خواهد بود اگر بد تر نشود
[Anonymous Anonymous] [12:51 PM]
aghaie mohtaram!
vaz'e ebtezale sinamaie ma badihie!!
man b onvane ie daneshju biroon az hameie ta'assobat b in ghazie
negah mikonam va mahze etela arz konam bishtar az filmaie
amricaie khosham miad ta iraniaie mozakhraf
amma baiad paziroft k sinemaie ma bi mafhoom va mobtazale
daeman neshun dadane zolm b zana va arezuhaie az dast rafteie javuna
b nazare khode shoma bimaza nashode?
baiad harkat kard b samte inke ie ruz betunim ie filme romantic
va ziba sakht amma door az ebtezal
b omide inke ie rooz ie kargardan betune ie filme besaze k
javuna ro b zendegi va eshgh va noor hedaiat kone
va in etefagh nemiofte mage inke avval khode kargardan
adame salemo khosh fekri bashe,
na ie oghde'ie bi khassiat!!!!
Post a Comment
<< صفحه‌ی اصلی
 
Copyright © اکنون .All rights reserved
Save This