يك سال پيش توي همچين روزهايي حسين صفارهرندي كه تازه شده بود وزير ارشاد گفته بود كه فرهنگ بايد به جايگاه اصلي خودش دست پيدا بكنه.
بعد هم علي رضا مختار پور كه در دوره وزارت ميرسليم رييس اداره ويژه كتاب بود و دوران سياهي را در سالهاي 74 و 75 براي كتاب خلق كرده بود را به خاطر حسن سابقه در رساندن كتاب در آن سال ها به جايگاه واقعي اش(بخوانيد تخته كردن) به معاونت مطبوعاتي منصوب كرد.
مختارپور همان اويل كه شد معاون مطبوعاتي گفته بود كه مطبوعات بايد به جايگاه اصلي خود دست پيدا كنند.نتيجه اش شد همان چيزي كه ملاحظه مي فرماييد.
حالا جناب محسن پرويز هم كه چند ماهي از معاون شدنش گذشته،
فرمايشاتي درباب كتاب داشته و از جمله گفته:
"اميدوارم كه به زودي كتاب به جايگاه واقعي خود دست پيدا كند و از حالت غربتي كه به سر مي‌‏برد خارج شود".
"بايد كتاب‌‏هاي كودك و نوجوان ما به سمتي برود كه اين آثار را بتوانيم در سطح بين‌‏المللي معرفي كنيم و به جايگاه مناسبي در اين عرصه دست پيدا كنيم ".
"بايد شرايطي فراهم شود تا كتاب‌‏هاي مناسب در عرصه كودك و نوجوان شناسايي و به زبان هاي ديگر ترجمه شوند تا بتوانيم اين آثار را به كشورهاي دنيا معرفي كنيم".
"بايد شرايطي فراهم شود كه ارتباط ميان دست اندركاران كتاب هر روز بهتر شود و اين زمينه نيز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي وجود دارد كه از نقطه نظرات آنها براي بهتر شدن شرايط موجود استفاده كنيم".

با اين حساب مي شود از همين حالا فاتحه همان چند عنوان كتابي را هم كه قبلا مي توانستند از تيغ سانسور جان در ببرند را خواند.بيچاره كتاب.


2Comment
[Anonymous Anonymous] [1:40 PM]
بله و این شدنی است!
[Anonymous Anonymous] [12:07 AM]
سلام عزيز!
با مطلبي نيمه طنز ـ نيمه جدي تحت عنوان « منتقد يک دقيقه اي» ( آموزش نقد به شيوه هاي کلاسيک و پست مدرن) به روزم...حتما سر بزنيد!
Post a Comment
<< صفحه‌ی اصلی
 
Copyright © اکنون .All rights reserved
Save This